Miljø- og kvalitetspolitikk
Her kan du lese noe punkter om vårt kvalitetssystem
Kvalitetspolitikk:
- Til enhver tid oppfylle myndighets- og bedriftspålagte krav og kontinuerlig forbedre virkningen av kvalitetsstyringssystemet
- Være en betydelig aktør innen avfallsrelatert transport i Midt-Norge og foretrukne samarbeidspartner innen avfallsbehandling
- Ha kundetilfredshet i fokus ved gjennomføring av kundeoppdrag
Miljøpolitikk:
- Vi skal til enhver tid ha rutiner og ressurser som sikrer at vi reduserer risikoen for uakseptable utslipp til luft, jord og vann.
- Kontinuerlig arbeide med å forbedre arbeidsmetoder og bruk av produksjonsutstyr for å forhindre forurensning.
- Redusere mengden av miljøskadelige komponenter i vår virksomhet.
- Redusere risiko og tilrettelegge arbeidsoppgaver for våre ansatte og interessenter, slik at vi forebygger ulykker, helseskader og brann.
- Prioriterer å fokusere på materialgjenvinning av mottatt avfall.
Miljø- og kvalitetsmål
- Vi skal ha mindre enn 1% feil på våre utgående fakturaer
- Vi skal material gjenvinne 6% av innkommet blandet avfall innen 2019
- Få sammenheng mellom mål fra Ledelse, AMU, KPI, etc.
- Minimum 20 avvik per mnd. Fra operative, for å fange opp trender og arbeidet med korrigerende tiltak (Landax)
- Overvåke og måle tomgangskjøring, utrullingsgrad og dieselforbruk på våre lastebiler
- Dieselforbruk skal ikke over 4,4 liter pr mil
- Tomgangskjøring ikke over 10%
- Utrulling over 15%
- Vi skal arbeide for å implementere «den sirkulære økonomi» i vår strategiplan, slik at vi i større grad bidrar til økt materialgjenvinning. Dette vil medføre at virksomheten i første omgang vil sende:
- Hardplast til energigjenvinning
- Gips til material gjenvinning
- Våtorganisk avfall til biogass produksjon.
- Vi skal ha en kundetilfredshet på over 9 på våre største kunder.
- Landax; overvåke og kontrollere at dokumenter blir fulgt